Een DPO-case beheren

Een DPO aanmelden, afmelden en bepaalde gegevens wijzigen.  


Via een DPO-case is het als verwerkingsverantwoordelijke mogelijk om een DPO aan te melden, af te melden of bepaalde gegevens te wijzigen.

Het beheren van een DPO-case gebeurt in één van de drie landstalen.  De taal (Nederlands, Frans of Duits) wordt gekozen op basis van de link die u aanklikt op onze website. 

Om het GBA-portaal up-to-date en veilig te houden wordt op regelmatige basis /een onderhoud voorzien. Dit zal kunnen leiden tot een korte onderbreking of de onbeschikbaarheid van bepaalde functionaliteiten. Dit onderhoud zal elke tweede woensdag van de maand om 17u plaatsvinden en zal maximaal 4 uur in beslag nemen.

Procedure

Stap 1

Ga eerst en vooral na of de GBA de bevoegde autoriteit is

Het is belangrijk dat u zich tot de juiste bevoegde instantie wendt. Zo zijn er specifieke federale toezichthouders voor bepaalde domeinen,  zoals bijvoorbeeld voor politiediensten.  Deze dienen zich namelijk tot het Controleorgaan op de Politionele Informatie (COC) te richten. Meer informatie over de bevoegdheidsverdeling vindt u hier.

Stap 2

Beheer uw DPO-case

Via deze link krijgt u toegang tot uw DPO-case in het GBA-portaal:

Webportaal

Er zal naar aanleiding van uw aanmelding of registratie op het portaal een ondernemingsaccount worden aangemaakt. Deze account zal ook gebruikt moeten worden voor andere acties op het portaal.  Per onderneming is er slechts één unieke ondernemingsaccount.

Raadpleeg deze handleiding om in te loggen op het GBA-portaal.

In deze handleiding vindt u meer uitleg over het beheren van een DPO-case.

Bij vragen, gebruik het formulier en contacteer: support-dms@apd-gba.be.